Wednesday, October 10, 2012

映画学校1つの-OH-ワンツー:映画制作のための新しい技術 Film School One-Oh-One-Two: New Technique For Filmmaking


Here's my own stylistic technique I invented, upon closer inspection and observation of well edited films like Maya Deren's Meshes of the Afternoon and Mamoru Oshii's Ghost in the Shell.

"Dance of the Camera"
"Choreographing the Camera Itself"

The Greatest Animation and Live Action Filmmaking doesn't just strategically place and choreograph the actors on Camera, with various cuts and shots. The greatest on screen action (the first one being Meshes of the Afternoon) strategically places and choreographs the different types and styles of camera shots (wide, close, up down, dutch, pan, cut) and cuts ALONG SIDE the actors. This is a metaphor and analogy. One cannot just think of the characters as actors, or as the case has been, the background and production design as actors (Katsuhiro Otomo's AKIRA and other comics he's authored) as "actors" in the story. One needs to also treat the camera, editing cuts, and camera movements and montages, or the actual composition and arrangement of objects, props, backgrounds, lighting, and character poses as actors. In this sense, editing, and arrangement and sequencing of frenetic, fast, and frantic motion or sequential images on page and screen should be thought of as a school of acting and performance in and of itself. Maya Deren in "Meshes of the Afternoon", and arguably Salvador Dali and his short avant-garde film as well due to how she always referred to choreography and editing in terms of "dance" and "rhythm" and not these static, motionless, lifeless things, was one of my earliest predecessors of this philosophy.

Composition of a scene or landscape is a form of choreography, musical dance, rhythm, editing, and ballet in and of itself. The best, most vivid film scenes are like a song, poem, and ballet, at the same time. That is what "Meshes of the Afternoon" and a lot of Asian and French cinema was (and still often is)...


ここで私は私自身の発明した文体の技術は午後のマヤ徳仁のメッシュおよびシェルで押井守のゴーストのようなよく編集されたフィルムの精密検査や観察に基づいて、だ。


"カメラのダンス"
"カメラ自体を演出"

グレイアニメーションと実写映画制作は、単に戦略的に様々なカットとショットで、カメラで役者を配置して、振り付けをしていません。画面上のアクション(最初のものが午後のメッシュである)戦略的な場所や振り付けの異なるタイプやスタイルのカメラショットの(オランダ、パン、カット、上下、近い、広い)とSIDE役者に沿ってカット上で最大。これはメタファーとアナロジーである。一つは、単に役者として文字を考える、またはケースがあったように、物語の中で"俳優"として俳優としての背景や生産設計(大友克洋のAKIRA、彼が執筆している他の漫画)は使用できません。一つは、カット、カメラの動きやモンタージュ、またはオブジェクトの実際の組成と配置、小道具、背景、照明、文字は俳優としてポーズを編集し、またカメラを治療する必要があります。ページと画面上で熱狂的、高速で、必死の運動や連続画像のこの意味で、編集、および配置とシーケンシングは、演技やパフォーマンス自体にとの学校として考えられるべきです。マヤ"午後の網目"の徳仁、そして間違いなくサルバドール·ダリと、彼女はいつも"ダンス"と"リズム"の面で振り付けや編集に、これらの静的な、動かないで呼ばれる方法に起因するだけでなく、彼の短い前衛的な映画、生命のないものは、この哲学の私の最古の前任者の一人であった。

シーンや風景の組成は、振り付けの形、それ自体でのミュージカルダンス、リズム、編集、バレエです。最高の、最も鮮やかな映画のシーンは歌のようなものです。それは、アジアとフランス映画の多く"午後の網目"は(そしてまだしばしばある)だったものです...

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